Opcije pristupačnosti Pristupačnost

LITERATURA I NASTAVNI MATERIJALI 22. CIKLUSA - 2024.

     OPĆA PEDAGOGIJA

  1. Gary, T. (2015), Kratak uvod u pedagogiju. Zagreb, Educa.
  2. Hrvatić, N. (2013.), Pedagogija i kultura, U: Hrvatić, N., Klapan, A. (ur.) Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti, (str. 152-161) svezak 1., Zagreb, Hrvatsko pedagogijsko društvo.
  3. Hrvatić, N. (2013), Odgoj, kompetencije i solidarnost: sastavnice školskog kurikuluma, U: Mandarić, V.B., Razum, R. (ur.), Solidarnost i znanje kao odgojno-obrazovne vrjednote (str. 125-142), Zagreb, Glas Koncila.
  4. Hrvatić, N. (2018.), Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju. U. Hrvatić, N. (ur.), Pedagogija, obrazovanje i nastava (str. 22-31), Mostar, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru.
  5. Hrvatić, N. (2021), Podzastupljene i ranjive skupine: potrebe i mogućnosti, U. Ćosić, N. (ur.), Međunarodna konferencija - Kultura različitosti: podzastupljene i ranjive skupine u muzejskom okruženju  (str. 89-100), Zagreb: Tiflološki muzej u Zagrebu.
  6. Mušanović, M., Lukaš, M. (2011), Osnove pedagogije, Rijeka, Hrvatsko futurološko društvo.

DIDAKTIKA

  1. Bognar, M. , Matijević, M. (2002), Didaktika. Zagreb, Školska knjiga (poglavlja: 2., 6., 7., 8., 9. i 10.)
  2. Cindrić, M., Miljković, D., Strugar, V. (2016), Didaktika i kurikulum. Zagreb, Učiteljski fakultet.
  3. Hrvatić, N. (2014.), Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti, U: Hrvatić, N. (ur.), Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti, Zagreb-Virovitica, Filozofski fakultet u Zagrebu - Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici.
  4. Poljak, V. (1991), Didaktika. Zagreb, Školska knjiga.
  5. Previšić, V. (ur.) (2007), Kurikulum. Zagreb, Školska knjiga

 

NASTAVNA METODIKA

/images/50016897/Upute Nastavna metodika (PPDMN) 2023..doc

/images/50016897/Dokumenti zakonski i podzakonski akti.docx

/images/50016897/Primjeri metoda za Vrednovanje za ucenje i Vrednovanje kao ucenje.docx

/images/50016897/Razredni_menadzment.doc

/images/50016897/TEMELJNI POJMOVI.doc

/images/50016897/2. d. Pisani materijal BLOOM kognitivno.doc

/images/50016897/1. c. Pisani materijal BLOOM AFEKTIVNO.doc

/images/50016897/Vrednovanje_kognitivno_podrucje.doc

/images/50016897/AFEKTIVNO PODRUCJE - RAZINE I GLAGOLI(1).docx

/images/50016897/DIMENZIJE ZNANJA.docx

/images/50016897/glagoli.docx

/images/50016897/KOGNITIVNO PDRUCJE - RAZINE I GLAGOLI.docx

/images/50016897/Matijevic_-_Izazovi_vrednovanja_kole_i_u_koli_31_03_2017a.pdf

/images/50016897/Motivacijske tehnike u nastavi.pdf

/images/50016897/Pedagoski_vid_vrednovanja_ocjenjivanja .pdf

/images/50016897/Pygmalion-in-the-Classroom.pdf

/images/50016897/Sto je vrednovanje za ucenje.pdf

/images/50016897/Tekst za citanje -suvremena nastava.pdf

/images/50016897/Vrednovanje za ucenje.pdf

OBAVEZNA LITERATURA

Pranjić, M. (2013). Nastavna metodika u riječi i slici. Zagreb: Hrvatski studiji.

Pranjić, M. (2005). Didaktika. Zagreb: Golden Marketing. (str. 267.–340.)

IZBORNA LITERATURA

Bežen, A. (2008). Metodika – znanost o poučavanju nastavnog predmeta. Zagreb: Profil.

Cowley, S.  (2006). Tajne uspješnog rada u razredu-vještine, tehnike i ideje. Zagreb: Školska knjiga.

Desforges, C. (2001). Uspješno učenje i poučavanje-psihologijski pristupi. Zagreb: Educa.

Glasser, W. (2005). Kvalitetna škola-škola bez prisile. Zagreb: Educa.

Jensen, E. (2003). Super-nastava – nastavne strategije za kvalitetnu školu i uspješno učenje. Zagreb: Educa.

Kyriacou, C. (2001). Temeljna nastavna umijeća. Zagreb: Educa.

Cöhen, L. &  Manion, L. & Morrison, K. (2007). Metode istraživanja u obrazovanju. Jastrebarsko: Slap.

Matijević, M. & Radovanović, D. (2011). Nastava usmjerena na učenika. Zagreb: Školske novine.

Mattes,W. (2007). Nastavne metode-75 kompaktnih pogleda za nastavnike i učenike. Zagreb: Naklada Ljevak.

Meyer, H. (2002). Didaktika razredne kvake: rasprave o didaktici, metodici i razvoju škole. Zagreb: Educa.

Meyer, H. (2005). Što je dobra nastava? Zagreb: Erudita.

Terhart, E. (2001). Metode poučavanja i učenja: uvod u probleme metodičke organizacije poučavanja i učenja. Zagreb: Educa.

 

 

 RAZVOJNA PSIHOLOGIJA

Literatura:

  • Skripta i materijali s predavanja koje će polaznici dobiti mailom
  • Berk, L. (2007). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Lacković-Grgin, K. (2006). Psihologija adolescencije. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Vasta, R., Haith, M.M. i Miller, S.A. (2005). Dječja psihologija. Jastrebarsko: Naklada Slap.

 

PEDAGOŠKA PSIHOLOGIJA

 

 

Literatura:

  • bilješke s predavanja, kao i ogledna ispitna pitanja polaznici će dobiti mailom (što će biti dovoljno za polaganje ispita).

Za one koji žele znati više ili im je potrebno dodatno objašnjenje:

  • Vizek Vidović, V., Vlahović., Štetić, V., Rijavec, M. i Miljković, D. (2003). Psihologija obrazovanja. IEP-VERN.
  • Sternberg, R. J. i Williams, W. M. (2002). Educational  psychology. Allyn & Bacon.
  • Woolfolk, A. (2007). Educational Psychology. Allyn & Bacon.
  • Reeve, J. (2010). Razumijevanje motivacije i emocija. Naklada Slap.
  • Sternberg, R. J. (2005). Kognitivna psihologija.  Naklada Slap.

 

 

  •  

MEDIJSKA PEDAGOGIJA

 

 

Obvezna literatura:

Ciboci, L., Kanižaj, I., Labaš, D., Osmančević, L. (2018). Obitelj i izazovi novih medija. Priručnik s radnim listićima za roditelje, nastavnike i stručne suradnike. Treće dopunjeno izdanje. Zagreb: Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu. prirucnik-obitelj-i-izazovi165x240mm-v3-web.pdf (djecamedija.org)

Košir, M., Zgrabljić, N., Ranfl, R. (1999). Život s medijima: Priručnik o odgoju za medije. Zagreb: Doron

Miliša, Z., Zloković, J. (2008). Odgoj i manipulacija djecom u obitelji i medijima: Prepoznavanje i prevencija. Zagreb: MarkoM usluge

Zgrabljić Rotar, N. (ur.) (2005). Medijska pismenost i civilno društvo. Sarajevo: Mediacentar. Poglavlja 1 i 5. Media Literacy-ispravke 080705.qxd

Dopunska literatura (za one koji žele znati više):

Baacke, D. (2013). Medijska pedagogija. Beograd: Fakultet za medije i komunikacije

Buckingham, D. (2000). After the death of childhood: Growing up in the age of electronic media.Cambridge: Politiy Press

Buckingham, D. (2003) Media education: literacy, learning and contemporary culture. Cambridge: Polity press

Erjavec, K., Zgrabljić Rotar, N. (2000). Odgoj za medije u školama u svijetu. Hrvatski model medijskog odgoja. Medijska istraživanja, 6(1), 89-107

Frau-Meigs, D. (2006). Media Education. UNESCO

Hromadžić, H. (2014) Medijska konstrukcija društvene zbilje. Zagreb: AGM

Ilišin, V. (2003). Mediji u slobodnom vremenu djece i komunikacija o medijskim sadržajima. Medijska istraživanja, 9(2), 9-34

Ilišin, V., Bobinac Marinović, A., Radin, F. (2001). Djeca i mediji: Uloga medija u svakodnevnom životu djece. Zagreb: DZOMM/IDIZ

Jensen, K. B. (ed.) (2013). A Handbook of Media and Communication Research: Qualitative and Quantitative Methodologies. Routledge

Lemiš, D. (2008) Deca i televizija: globalna perspektiva. Beograd: Clio

Livazović, G., (2009). Teorijsko-metodološke značajke utjecaja medija na adolescente. U: Život i škola, 21 (1), 108.-115

Livingstone, S. (2007) Young People and New Media: Childhood and the Changing Media Environment. London, UK: Sage Publications

Masterman, L., (1982). Teaching the Media. London: Routledge

McLuhan, M. (2008) Razumijevanje medija: mediji kao čovjekovi produžeci. Zagreb: Golden marketing i Tehnička knjiga

Miliša, Z., Tolić, M., Vertovšek, N. (2008) Mediji i mladi: prevencija ovisnosti o medijskoj manipulaciji. Zagreb: Sveučilišna knjižara

Potter, J. (2011) Medijska pismenost. Beograd: Clio

Prensky, M. (2001). Digital Natives, digital Immigrants, part 1. On the Horizon, 9(5), 1-6

Rodek, S. (2011). Novi mediji i nova kultura učenja. U: Napredak, 152(1), 9-28

Singer D. G., Singer J. L. (eds.) (2001) Handbook of Children and the Media. London, UK: Sage Publications

Strasburger, V. C., Wilson, B. J., Jordan, A. B. (2009). Children, Adolescents, and the Media. Sage

Tapscott, D. (2011). Odrasti digitalno: Kako mrežna generacija mijenja naš sviiet. Zagreb: Mate

Walrave, M., Ponnet, K., Vanderhoven, E., Haers, J., Segaert, B. (eds.) (2016) Youth 2.0: Social Media and Adolescence: Connecting, Sharing and Empowering. Switzerland: Springer International Publishing

Winston, B. (1998) Media, technology and society: a history: from the telegraph to the Internet. New York: Routledge

Pravni propisi:

Pravni propisi, kodeksi i smjernice | Djeca Medija

Priručnici:

Obrazovni materijali za preuzimanje - Medijska pismenost
Brošure | Djeca Medija
Knjige i priručnici | Djeca Medija

 


ISPITNI ROKOVI