Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

09/05/2025

Prof. dr. sc. Neven Hrvatić održao uvodno izlaganje na Drugoj međunarodnoj znanstveno-stručnoj konferenciji: Kakav odgoj želimo? na Sveučilištu u Zadru

U četvrtak, 8. svibnja 2025. godine započela je na Sveučilištu u Zadru II. međunarodna znanstvena-stručna konferencija: Kakav odgoj želimo?

Cilj konferencije, na kojoj sudjeluje više od 200 sudionika (znanstvenika, pedagoga i drugih stručnih suradnika, odgojitelja, učitelja i nastavnika na svim odgojno-obrazovnim razinama, mentora i savjetnika, ravnatelja, odgajatelja u učeničkim domovima, studenata prijediplomskih, diplomskih i poslijediplomskih studija) je problematizirati i aktualizirati ciljeve odgoja, njihov značaj i načine ostvarivanja kao najvažnije ljudske djelatnosti. Konferencija je usmjerena na prikaze znanstvenih istraživanja i primjera dobre prakse proizišlih iz pedagoških tradicija u suvremenom pluralnom kontekstu.

Uvodna izlaganja na skupu održali su: prof. dr. sc. Neven Hrvatić s Odsjeka za odgojno-obrazovne znanosti Fakulteta hrvatskih studija: „Takav odgoj želimo: od otvorenog odgoja do otvorene škole“ i izv. prof. dr. sc. Klara Skubic Ermenc, sa Sveučilišta u Ljubljani: “The Impact of European Education Policy on Social Dialogue in Vocational Education”.

Na II. međunarodnoj znanstveno-stručnoj konferenciji koja se održava 8.-9. svibnja 2025. na Sveučilištu u Zadru, sudionike je u ime organizatora, Odjela za pedagogiju, pozdravila pročelnica izv. prof. dr. sc. Matilda Karamatić Brčić i istaknula kako će konferencija pomoći u kreiranju zajedničkih smjernica na području najvažnije ljudske djelatnosti - odgoja.

Nakon plenarnog dijela, održan je  Okrugli stol: „Vanjsko vrednovanje na razini predtercijarnog obrazovanja“, na kojemu su sudjelovali ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja prof. Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih prof. Mile Živčić i voditeljica Centra “Stjepan Matičević” Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Dijana Vican.

Popis obavijesti