Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

23/05/2024

Terenska nastava iz kolegija Izazovi suvremenoga odgoja i obrazovanja i Sustavna pedagogija u galeriji Hrvatskog školskog muzeja „Školica za 5“

U okviru kolegija Izazovi suvremenoga odgoja i obrazovanja i Sustavna pedagogija, kojih je voditelj prof. dr. sc. Neven Hrvatić, realizirana je terenska nastava u galeriji Hrvatskog školskog muzeja „Školica za 5“, posjetom izložbi "Od vlastite učionice do vlastite sobe

Izložba je nastala u organizaciji Hrvatskog školskog muzeja i Prostora rodne i medijske kulture 'K-zona', a posvećena je počecima ženskog gimnazijskog obrazovanja u Zagrebu. Izložba tematizira povijest borbe za žensko obrazovanje u Hrvatskoj kroz priču o tri učiteljice: Mariji JambrišakIvani Hirschmann i Nataliji Wickerhauser. Izložba je dio projekta K-zone i Školskog muzeja koji aktivira arhivsku građu, otvarajući prostor za nove perspektive i umjetničke interpretacije, a namjera je upoznati građanstvo s baštinom koju čuvaju muzeji te doprinijeti obrazovanju šire javnosti, promičući pritom rodnu ravnopravnost. Životne puteve i pustolovine ovih triju prosvjetarki ilustrirale (i animirale) su Petra Balekić, Klasja Habjan, Anamarija Kvas i Agata Lučić. 

Popis obavijesti