Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

22/01/2024

Završni radni sastanak FHS-institucionalnoga projekta „Transgeneracijski pristupi djetinjstvu iz perspektive pedagogije djetinjstva”

U utorak,  16. siječnja 2024. održan je završni radni sastanak u okviru FHS-institucionalnoga projekta Odsjeka za odgojno-obrazovne znanosti „Transgeneracijski pristupi djetinjstvu iz perspektive pedagogije djetinjstva”

Na sastanku, na kojem su sudjelovali članovi znanstvenog projekta s Odsjeka za odgojno-obrazovne znanosti Fakulteta hrvatskih studija: doc. dr. sc. Sandra Car, asistentica Martina Horvat, mag. paed., doc. dr. sc. Katarina Dadić i prof. dr. sc. Neven Hrvatić, predstavljeni su rezultati provedbe projektnih/znanstvenih istraživanja na Odsjeku za pedagogiju Fakulteta prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru, Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Osijeku i Fakultetu hrvatskih studija.

Uz želju za nastavkom istraživanja, voditeljica projekta, profesorica Katarina Dadić, posebno je zahvalila na konstruktivnoj suradnji vanjskim članicama znanstvenoga projekta s Fakulteta prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru: doc. dr. sc. Tini Vekić i doc. dr. sc. Tanji Zelenika, te prof. dr. sc. Mariji Sablić s Filozofskog fakulteta u Osijeku.

Popis obavijesti