U sklopu projekta Hrvatska nastava u inozemstvu – pedagoški i glotodidaktički izazovi, financiranog od Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske 29. rujna 2023. održan je, u online okruženju, znanstveno-stručni razgovor pod nazivom Hrvatska nastava u inozemstvu – primjeri dobre prakse.
Na znanstveno-stručnom razgovoru sudjelovali su učitelji hrvatske nastave u inozemstvu iz cijeloga svijeta, a učiteljima se uz primjere obrade tema vezanih uz hrvatsku povijesnu i kulturnu baštinu predstavio i e-priručnik s primjerima dobre prakse koji mogu koristiti u nastavi. Znanstveno-stručni razgovor otvorile su voditeljica projekta izv. prof. dr. s. Rona Bušljeta Kardum i Estera Šimić, viša stručna savjetnica pri Samostalnom sektoru za koordinaciju europskih poslova i međunarodne suradnje Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Nakon pozdravnih riječi doc. dr. sc. Ivana Jukić Vidas s Odsjeka za povijest Fakulteta hrvatskih studija je svojim izlaganjem dala primjer kako se Montessori pristupima mogu prevladati neki od izazova koje nosi hrvatska nastava u inozemstvu te je prezentirala temu pod naslovom Kako je Hrvatska dobila ime koristeći spomenute pristupe. Doc. dr. sc. Sandra Car s Odsjeka za odgojno-obrazovne znanosti Fakulteta hrvatskih studija se u svom izlaganju dotaknula osnovnih postavki Montessori pedagogije te je pokazala kako, uz pomoć Montessori pristupa u nastavi, obraditi temu pod nazivom Hrvatska tradicijska kultura.
Ivana Skender, mag. educ. philol. croat., bivša dugogodišnja koordinatorica i učiteljica hrvatske nastave u inozemstvu izložila je izazove i primjere održavanja hrvatske nastave u inozemstvu na daljinu, dok je Adela Kupres mag. prim. educ., učiteljica hrvatske nastave u inozemstvu u Norveškoj pokazala kako se tema obilježavanja Dana državnosti izvodi u okvirima hrvatske nastave u inozemstvu u Norveškoj.
Kako je već navedeno na znanstveno-stručnim razgovoru predstavljen je i e-priručnik namijenjen učiteljima hrvatske nastave u inozemstvu naziva Hrvatska nastava u inozemstvu - primjeri dobre prakse u kojemu se osim primjera primjene Montessori pristupa u temama koje se obrađuju u hrvatskoj nastavi u inozemstvu nalaze i pripreme za nastavne sate s bogatim prilozima koje su izradili učitelji hrvatske nastave u inozemstvu. Urednice e-priručnika su izv. prof. dr. sc. Rona Bušljeta Kardum i Estera Šimić, mag. educ. croat. et mag. educ. phil.
Reakcije sudionika znanstveno-stručnog razgovora bile su i više nego pozitivne zato vjerujemo da ovo nije zadnji znanstveno-stručni razgovor na temu hrvatske nastave u inozemstvu kroz primjere dobre prakse.