Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

30/03/2023

Prof. dr. sc. Neven Hrvatić sudjelovao u emisiji Argumenti - o cjelodnevnoj školi na Hrvatskom katoličkom radiju

„U osnovne škole u Hrvatskoj uvodi se cjelodnevna škola koja će obuhvatiti sve učenike od 1. do 8. razreda. Riječ je o najvećoj promjeni u hrvatskom školstvu u zadnjih nekoliko desetljeća, a program će se od jeseni eksperimentalno provoditi u 50 osnovnih škola u iduće četiri godine, nakon čega bi se cjelodnevna škola uvela u sve škole. Kao i svaka reforma i ova je naišla na otpor kod dijela učitelja, roditelja i stručnjaka. Što sve čeka našu djecu, ali i nastavnike, jesu li kritike opravdane te je li reforma dobro pripremljena“, uvodno je najavila voditeljica i urednica emisije Argumenti HKR-a Daniela Dujmović Ojvan, u srijedu 28. ožujka 2023.

Uz prof. dr. sc. Josipa Burušića, posebnog savjetnika ministra znanosti i obrazovanja za cjelodnevnu školu i predsjednika školskog sindikata Preporod Željka Stipića, u emisiji HKR-a sudjelovao je prof. dr. sc. Neven Hrvatić s Odsjeka za odgojno-obrazovne znanosti Fakulteta hrvatskih studija i istaknuo kako cjelodnevnom školom, škola u odgojnom smislu napokon dobiva mjesto koje joj pripada. Zbog današnjeg stila života i radnog vremena, cjelodnevna škola uvelike će olakšati roditeljima odgoj djece i biti istinska zajednica učenika, učitelja i roditelja.

Popis obavijesti