Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

19/05/2021

Prof. dr. sc. Neven Hrvatić održao uvodno izlaganje na državnom stručnom skupu za ravnatelje srednjih škola i učeničkih domova Republike Hrvatske

U utorak, 18. svibnja 2021. započeo je dvodnevni državni stručni skup na daljinu u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje: "Uloga ravnatelja u unapređenju ravnateljskih kompetencija u svjetlu aktualnih kurikularnih promjena". Na skupu sudjeluje više od 300 ravnateljica/ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova iz cijele Hrvatske. 

Uvodno izlaganje "Kompetencije ravnatelja i kurikularne promjene" na skupu je održao prof. dr. sc. Neven Hrvatić s Odsjeka za odgojno-obrazovne znanosti Fakulteta hrvatskih studija.

Na državnom stručnom skupu bit će predstavljeno šest plenarnih predavanja s naglaskom na strateški razvoj ljudskih potencijala u srednjim školama i učeničkim domovima u kurikularnoj reformi, ulogu ravnatelja u projektu e-Škole, Erasmus+: ostvarene prilike i nove mogućnosti, stručno pedagoški nadzor kao ekspertna primjena u sustavu odgoja i obrazovanja, okviru za digitalne kompetencije ravnatelja i e-Škole: digitalni sadržaji za učenje i poučavanje kao podrška primjeni IKT-a.

Na početku skupa prof. dr. sc. Hrvatić predstavio je ravnateljima srednjih škola novi studijski program odgojno-obrazovnih znanosti (pedagogije) koji bi trebao započeti iduće akademske godine 2021./2022.

Popis obavijesti