Opcije pristupačnosti Pristupačnost

19/10/2024

Na prvoj konferenciji o generativnoj umjetnoj inteligenciji u obrazovanju na Sveučilištu Cambridge sudjelovali i nastavnici FHS-a

 

Najnovije spoznaje i rasprave o umjetnoj inteligenciji u obrazovanju imali su priliku saznati, ali i sami predstaviti nastavnici Fakulteta hrvatskih studija koji su od 15. do 17. listopada  sudjelovali na Cambridge Generative AI in Education Conference.

Tema konferencije odnosila se na suradnju čovjeka i stroja te širenje dijaloškog prostora, kao i suočavanje s izazovima integracije generativne umjetne inteligencije u obrazovanju.

Organizatori konferencije bili su: Faculty of Education Cambridge University, Cambridge Digital Education Futures Initiative (DEFI), Glenlead Centre i College of Education for the Future at Beijing Normal University.

U organizacijskom odboru konferencije sudjelovao je doc. dr. sc. Erik Brezovec s Odsjeka za sociologiju, koji je održao izlaganje u koautorstvu s prof. dr. sc. Stevom Watsonom s Faculty of Education sa Sveučilišta Cambridge. Njihovo izlaganje The Social Meaning of Generative AI bavilo se društvenim značenjem generativne umjetne inteligencije i njezinim implikacijama na obrazovanje i društvo.

Izv. prof. dr. sc. Ivana Greguric s Odsjeka za komunikologiju je predstavila rad pod nazivom Transhumanism and the Future of Human-AI: Philosophical Implications for Education and Identity. Njezina prezentacija bavila se filozofskim aspektima transhumanizma i budućnosti odnosa između ljudi i umjetne inteligencije, s posebnim naglaskom na obrazovanje i identitet.

Asistentica s Odsjeka za sociologiju Marija Zelić i asistentica Ana Marija Dunaj s Odsjeka za sociologiju i Odsjeka za komunikologiju predstavile su istraživanje pod nazivom Attitudes of Sociology Students in Croatia on the Use, Ethical and Security Implications of ChatGPT in Education, koje se bavilo stavovima studenata sociologije u Hrvatskoj o korištenju ChatGPT-a, s naglaskom na etičke i sigurnosne implikacije.

Na konferenciji je rad izložio i vanjski suradnik Odsjeka za sociologiju Fakulteta hrvatskih studija dr. sc. Lovre de Grisogono koji je u koautorstvu s Dorianom Wildom sa Zagrebačke škole za ekonomiju i menadžment predstavio istraživanje na temu Sociological Dimensions of Generative AI in Personalized and Group Learning Environments. Njihovo istraživanje analiziralo je sociološke aspekte generativne umjetne inteligencije u personaliziranim i grupnim obrazovnim okruženjima.

Tijekom trodnevne konferencije u hotelu Hilton sudionici su imali priliku čuti izlaganja uglednih akademika, obrazovnih stručnjaka i kreatora politika.

Među istaknutim govornicima bili su prof. Mairéad Pratschke sa Sveučilišta Manchester, koja je predstavila najnovija istraživanja o utjecaju umjetne inteligencije na obrazovne procese, zatim prof. Wayne Holmes s University College London (UCL), koji je podijelio svoja saznanja o etičkim izazovima i primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju, prof. Jean-Gabriel Ganascia sa Sveučilišta Sorbonne, koji je izlagao o filozofskim i društvenim implikacijama razvoja umjetne inteligencije te prof. Rupert Wegerif sa Sveučilišta Cambridge, koji je govorio o kreativnosti i mogućnostima koje generativna umjetna inteligencija donosi u obrazovne sustave.

Ova konferencija donijela je bogate i poticajne rasprave, pruživši jedinstvenu priliku sudionicima da se upoznaju s najnovijim istraživanjima i inovacijama u području primjene generativne umjetne inteligencije u obrazovanju.

Nastavnici FHS-s obišli su i saznali više o bogatoj povijesti jednog od najstarijih i najprestižnijih sveučilišta na svijetu.

 

 

Popis obavijesti