Studij komunikologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu utemeljen je 1996. godine i to prvo kao studij novinarstva, a 2005. godine preimenovan je u studij komunikologije. Studij je zasnovan na temeljnim znanjima iz komunikologije, novinarstva, povijesti medija i odnosa s javnošću. Studenti tijekom studija stječu znanje o metodama istraživanja masovne komunikacije i obrade podataka te o povijesnom razvoju novinarstva i masovne komunikacije u svijetu i Hrvatskoj. Studenti komunikologije dobivaju temeljna znanja o medijima i osobitostima izvještavanja za njih, usmjeravaju se za rad na početnim poslovima u nekom od medija ili tvrtkama, tj. odjelima za odnose s javnošću. Zapošljavanje nije nužno ograničeno na područje medija i komunikologije. Studenti komunikologije Hrvatskih studija okupljeni su oko Udruge studenata komunikologije i novinarstva Komuna, koja je osnovana 2008. godine i svake godine organiziraju studentski simpozij "Mediji na drukčiji način".
Studenti komunikologije posjetili Grizli komunikacije
Studenti druge godine preddiplomskoga studija komunikologije Hrvatskih studija u petak 6. prosinca 2019. posjetili su agenciju za odnose s javnošću Grizli komunikacije. Terenska nastava održana je u sklopu kolegija Uvod u odnose s javnošću, pod vodstvom asistenta na Odsjeku za komunikologiju Davora Trbušića.
U prostorijama agencije studente je dočekala alumna Hrvatskih studija Maja Vratarić, koja u Grizliju danas obnaša funkciju Chief of Account Managementa.
Na početku predavanja Vratarić je upoznala studente s radom agencije te pobliže objasnila što sve obuhvaća posao praktičara odnosa s javnošću: „Naš posao uključuje širok raspon djelatnosti: od izrade marketinških planova, komunikacijskih strategija, vođenja oglašivačkih projekata i društvenih mreža, pa sve do medijskih treninga i organizacije događaja“.
Istaknula je kako komunikacija između praktičara odnosa s javnošću i klijenata uvijek treba biti iskrena i transparentna, dok je studentima, budućim komunikacijskim profesionalcima, poručila da prate društveno-politička zbivanja, da budu kreativni te aktivno uključeni u svijet društvenih mreža. „Prije svega, potičem vas da još za vrijeme studija obavite novinarsku praksu kako biste se upoznali s procesom proizvodnje vijesti, funkcioniranjem novinarskih redakcija, ali i kako biste ostvarili svoje prve kontakte s novinarima, koji će vam kasnije u poslovima odnosima s javnošću biti dragocjeni“, naglasila je Vratarić.
Na kraju svoga izlaganja Vratarić je pozvala zainteresirane studente da se prijave za jednomjesečnu praksu u Grizliju, koja pruža mogućnost za upoznavanje agencijskoga poslovanja u segmentu odnosa s javnošću.
Ana Avramović
Snimila: Hermina Sorić.