Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Studij komunikologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu utemeljen je 1996. godine i to prvo kao studij novinarstva, a 2005. godine preimenovan je u studij komunikologije. Studij je zasnovan na temeljnim znanjima iz komunikologije, novinarstva, povijesti medija i odnosa s javnošću. Studenti tijekom studija stječu znanje o metodama istraživanja masovne komunikacije i obrade podataka te o povijesnom razvoju novinarstva i masovne komunikacije u svijetu i Hrvatskoj. Studenti komunikologije dobivaju temeljna znanja o medijima i osobitostima izvještavanja za njih, usmjeravaju se za rad na početnim poslovima u nekom od medija ili tvrtkama, tj. odjelima za odnose s javnošću. Zapošljavanje nije nužno ograničeno na područje medija i komunikologije. Studenti komunikologije Hrvatskih studija okupljeni su oko Udruge studenata komunikologije i novinarstva Komuna, koja je osnovana 2008. godine i svake godine organiziraju studentski simpozij "Mediji na drukčiji način".


09/11/2017

Promocija zbornika INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA I MEDIJI 2016.

Zbornik je nastao kao rezultat istoimene prve ljetne škole Informacijska tehnologija i mediji 2016.

Školu organiziraju Odjel za turizam Sveučilišta u Zadru, Odsjek za komunikologiju Hrvatskih studija, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Odsjek za novinarstvo Fakulteta političkih znanosti na inicijativu prof.dr.sc. Nade Zgrabljić Rotar, prof.dr.sc. Jadranke Lasić Lazić i doc.dr.sc. Ljiljane Zekanović-Korona.
Uz podršku rektorice Sveučilišta u Zadru, Dijane Vican i rektora Zagrebačkog sveučilišta, Damira Borasa, Škola je ostvarila intersveučilišnu i međunarodnu suradnju, a u pet radnih dana predavanja je održalo 12 profesora sa Sveučilišta u Zadru, Sveučilišta u Zagrebu, Sveučilišta u Mariboru i Sveučilišta u Ljubljani, za oko 40 polaznika škole. Osim predavanja održano je i nekoliko radionica koje su vodili ugledni novinari HRT-a i Nove TV. Uz predavanja i radionice održano je nekoliko doktorskih kolokvija za polaznike škole – doktorande poslijediplomskog studija Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Izdavač zbornika su Hrvatski studiji, uredila ga je doc.dr.sc Ljubica Josić, a recenzenti su prof. dr. sc. Melita Poler s  Fakultete za družbene vede Sveučilišta u Ljubljani, prof.dr.sc. Maja Jokić s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu i doc. dr. sc. Hrvoje Jakopović s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu.

U zborniku je objavljeno predavanja dr. sc. Dejana Jontesa s Fakulteta za družbene vede Sveučilišta u Ljubljani koji je u radu "Television taste and changing patterns of viewing in Slovenia" predstavio istraživanje koje je pokazalo kako u Sloveniji, za razliku od sličnih istraživanja u drugim zemljama, postoji povezanost između društvene klase i obrazovanja te televizijskih preferencija.

Rad dr. sc. Vesne Kalajžić i Ane Vučetić Škrbić s Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru "Društvene mreže u novinarstvu" bavi se korištenjem društvenih mreža u novinarskom poslu, a njihovo istraživanje pokazalo je kako su zadarski novinari prepoznali važnost društvenih mreža te ih koriste za dobivanje povratnih informacija te kao primaran i dodatni izvor.

Rad izv. prof. dr. sc. Danijela Labaša s Odsjeka za komunikologiju Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu "Medijska pismenost i informacijsko doba" propituje modele prikladne za medijski odgoj kojim bi se postigla medijska pismenost te prikazuje mogući pedagoški pristup odgoju za medije.

Doc. dr. sc. Ljiljana Zekanović-Korone i Jurica Grzunov s Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru u svom radu "Digitalni mediji u turizmu" dolaze do zaključka kako je u toj gospodarskoj grani posebno bitna komunikacija putem društvenih medija jer se popularna turistička središta koriste u marketinške svrhe.

U radu "Novi mediji digitalnog doba" prof. dr. sc. Nada Zgrabljić Rotar s Odsjeka za komunikologiju Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu daje uvid u digitalnu kulturu novoga vremena, koja je demokratizirala društvene procese i otvorila mogućnost za neslućene promjene u medijskom komunikacijskom okruženju.

U zborniku su objavljeni i materijali s radionica održanih za polaznike, a teme su se protezale od primjene tehnologije u suvremenom televizijskom i radijskom novinarstvu, digitalne fotografije i obrade slika do mobilnog novinarstva.

Popis obavijesti