U sklopu kolegija Postindustrijsko društvo, u srijedu, 28. svibnja, održano je gostujuće predavanje i nastavnička radionica profesora sociologije Nikole Švende iz Gimnazije Lucijana Vranjanina u Zagrebu. Profesor, koji godinama postiže zapažene rezultate s učenicima u svojoj školi, održao je predavanje s ciljem da studentima treće godine sociologije prenese autentično iskustvo rada u srednjoj školi.
Nikola Švenda, bivši student Fakulteta hrvatskih studija, naglasio je važnost nastave sociologije u srednjim školama kao prostora za poticanje kritičkog mišljenja i otvorenu raspravu o osobnim i društvenim temama.
Predavanje je naglašavalo odgojnu dimenziju, jer se usmjerilo na važnost razvijanja kritičkog mišljenja među mladima i u društvu općenito. Švenda je istaknuo da nastava sociologije u srednjoj školi pruža značajnu priliku za pozitivan utjecaj na mlade ljude. Dodao je kako upravo nastava sociologije omogućuje mladima da otvoreno razgovaraju o osobnim i širim društvenim problemima. Kao ilustraciju uloge nastavnika u društvu, poslužio se alegorijom Platonove pećine, naglasivši da nastava sociologije mladima može pomoći u "izlasku iz pećine" – odnosno u razumijevanju i promišljanju društvene stvarnosti.
U drugom dijelu susreta prof. Švenda je studente podijelio u grupe, u kojima su osmišljavali kreativne nastavne sate za srednjoškolce na razne suvremene teme – od stanja institucije braka i obitelji, preko izazova umjetne inteligencije, do problema devijantnosti u suvremenom društvu. Studenti su pokazali veliku kreativnost i angažiranost, a brojna pitanja i komentari upućeni profesoru Švendi svjedoče o njihovu interesu za ovu tematiku i ovakav oblik nastave.
Studenti se inače na kolegiju Postindustrijsko društvo, čiji je nositelj doc. dr. sc. Ivan Perkov, upoznaju sa socijalnim i ekonomskim specifičnostima suvremenoga društva.