Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

 

 


21/02/2025

Izv. prof. dr. sc. Dario Pavić objavio rad o digitalnim vještinama odraslih polaznika obrazovanja u uglednom časopisu 

Izv. prof. dr. sc. Dario Pavić, s Odsjeka za sociologiju Fakulteta hrvatskih studija i doc. dr. sc. Iva Černja Rajter, s Instituta za društvena istraživanja Ivo Pilar, objavili su znanstveni rad pod naslovom "An exploratory study of digital skills of adult learners in Croatia: the importance of self-perception of skills" u uglednom međunarodnom časopisu International Journal of Lifelong Education. Rad je dostupan putem poveznice: Tandfonline.
U svom istraživanju autori analiziraju razinu digitalnih vještina polaznika programa obrazovanja odraslih u Hrvatskoj te faktore koji utječu na njihovu razvijenost. Poseban naglasak stavljen je na samopercepciju digitalnih vještina, koja se pokazala ključnim prediktorom digitalne pismenosti.
Istraživanje je provedeno u sklopu projekta "Provedba EU Agende za obrazovanje odraslih 2017.–2019." pod okriljem Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Tijekom istraživanja razvijen je Test digitalnih vještina, koji je primijenjen u stvarnim uvjetima obrazovanja odraslih. Osim toga, prikupljeni su podaci o socio-demografskim varijablama, učestalosti korištenja digitalnih tehnologija, posjedovanju digitalnih uređaja te samoprocjeni digitalnih vještina.
Glavni rezultati istraživanja uključuju:
✔ Relativno nisku razinu digitalnih vještina među polaznicima obrazovanja odraslih.
✔ Samopercepcija digitalnih vještina jedini je značajan prediktor stvarne digitalne pismenosti.
✔ Potreba za integracijom sadržaja digitalnih vještina u programe obrazovanja odraslih kako bi se poboljšala digitalna samoevaluacija i osnažila digitalna kompetencija.
Ovi nalazi ističu važnost samoučinkovitosti (self-efficacy) kao ključnog faktora u razvijanju digitalnih vještina te sugeriraju potrebu za daljnjim unapređenjem obrazovnih programa u ovom području.
Objava ovog rada potvrđuje znanstveni doprinos ovih autora u području obrazovanja odraslih i digitalne pismenosti te pruža smjernice za daljnje istraživanje i unaprjeđenje edukacijskih politika.
Popis obavijesti