Filmski kurikulum ove jeseni u organizaciji Kulturno informativnog centra (KIC, Preradovićeva 5) jednom mjesečno prikazuje klasike hrvatske kinematografije na projekcijama prilagođenima nastavi povijesti hrvatskog filma na zagrebačkim fakultetima. Uvod u svaku projekciju održat će sveučilišni nastavnik hrvatskog filma ili filmolog stručan u području hrvatskog filma. Ulaz je slobodan i svim ostalim građanima zainteresiranima za upoznavanje s hrvatskom filmskom baštinom. Stvaraoci programa su Hrvatska kinoteka – odjel Hrvatskog državnog arhiva i nastavnici povijesti hrvatskog filma na Akademiji dramske umjetnosti, Filozofskom fakultetu i Fakultetu hrvatskih studija.
Filmski kurikulum u srijedu 12. listopada u 19 sati posvećen je ocu hrvatskog autorskog filma Oktavijanu Miletiću. Godina 1930-ih Miletić je napravio niz kratkih filmova u kojima se parodijski osvrtao na popularne filmove i žanrove s tadašnjeg kino-repertoara, ali i iskazivao svoje autorske preokupacije. U početku se poigravao sa žanrom melodrame (Ah, bješe samo san; Amadeus Nickelnagel), da bi nastavio s ekspresivnim trilerima s elementima horora Poslovi konzula Dorgena i Nocturno (prva nagradu u kategoriji amaterskih filmova na filmskom festivalu u Veneciji). Iznimno komični su istoimena prerada legende o Faustu te parodijski dokumentarac Zagreb u svjetlu velegrada (persiflaža tada popularnog žanra "simfonija velegrada"), a Miletićev prvi profesionalni film Šešir jedan je od njegovih umjetničkih vrhunaca.
Uvodnu riječ u Miletićeve filmove održat će dr. sc. Tomislav Šakić, nastavnik povijesti hrvatskog filma na Akademiji dramske umjetnosti.
Filmovi:
AH, BJEŠE SAMO SAN (1932, 5 min)
Nakon neuspješnog susreta s djevojkom mladić se opije i omamljen alkoholom zaspi. U snu ponovno doživljava susret s djevojkom.
AMADEUS NICKELNAGEL (1932, 11 min)
Nježni mladić, neshvaćeni pjesnik, pokušava osvojiti djevojku drugačijih nazora.
POSLOVI KONZULA DORGENA (1933, 18 min)
Detektiv vodi istragu protiv konzula Dorgena, ubojice koji hipnozom mlade djevojke prisiljava na samoubojstvo kako bi se dočepao njihova imetka.
FAUST (1934, 8 min)
Ostarjeli doktor Faust nazove pakao i u telefonskom razgovoru zatraži da mu paklene sile pomognu u pomlađivanju.
ZAGREB U SVJETLU VELEGRADA (1934, 5 min)
Dokumentarnim snimkama Zagreba manipulira se ubrzavajući ih, vraćajući ih unatrag i opisujući ih zavaravajućim međunaslovima kako bi se dobio dojam Zagreba kao velegrada.
NOCTURNO (1935, 11 min)
Trgovački putnik, koji obožava čitati krimi-romane, zaluta vozeći se autom u kišnoj noći. Prisiljen je prenoćiti u jezivom motelu. Tamo je svjedok tajanstvenih događaja.
ŠEŠIR (1937, 7 min)
Ljubavne pustolovine mladića pratimo kroz povijest njegovog šešira.
Sljedeće projekcije na rasporedu su 9. studenog (Tunolovci i Koncert Branka Belana) i 14. prosinca (Kamo vodi autoput Ive Škrabala i H-8… Nikole Tanhofera), obje također u 19 sati u KIC-u.