Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Didaktika

Šifra: 96487
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. dr. sc. Marjan Ninčević
Izvođači: doc. dr. sc. Marjan Ninčević - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi i zadaci kolegija
Cilj kolegija jest produbiti temeljne didaktičke spoznaje studenata s naglaskom na planiranje, organizaciju, izvedbu i vrednovanje nastavnog procesa. Poseban naglasak stavlja se na razvoj profesionalnih kompetencija za oblikovanje osobnog nastavničkog stila koji se temelji na primjeni suvremenih nastavnih metoda usmjerenih na poticanje kritičkoga mišljenja i reflektivne prakse.
Ishodi učenja
Po završetku kolegija studenti će biti osposobljeni za:
-točno tumačenje temeljnih didaktičkih pojmova, teorija, pravaca i modela;
-razlikovanje odgojnih, obrazovnih i funkcionalnih ciljeva nastave u svrhu poticanja cjelovitog razvoja učenika;
-analizu nastavnog plana i programa u skladu s kurikularnim pristupom i suvremenim tehnologijama u obrazovanju;
-osmišljavanje nastavnog sata primjenom metoda usmjerenih na kognitivno, metakognitivno i samoregulirano učenje;
-izradu obrazovnih materijala za samostalno učenje učenika;
-opis i usporedbu tehnika procjenjivanja i ocjenjivanja učeničkih postignuća u tradicionalnom i suvremenom kontekstu;
-provedbu jednostavnijih istraživačkih zadataka iz područja didaktike.
Sadržaj kolegija
-Temeljni pojmovi didaktike: odgoj, obrazovanje, nastava, edukacija, školovanje i njihova međusobna povezanost
-Nastava kao komunikacijski proces: verbalna i neverbalna komunikacija, interaktivnost, ciljevi i dinamika nastavne komunikacije
-Ciljevi i zadaće odgojno-obrazovnog procesa: svrhovitost obrazovanja, određivanje ciljeva prema taksonomijama, njihovo planiranje i praćenje
-Kurikulum i sadržajna utemeljenost nastave: nacionalni kurikulum, nastavne cjeline, planovi i programi, struktura i slijed sadržaja
-Organizacijski aspekti nastave: nastavne metode, strategije, tehnike, izvori, oblici rada (čelni, skupni, individualni, suradnički), projektna nastava
-Tijek nastavnog procesa: planiranje, izvođenje, vježbanje, ponavljanje i vrednovanje, uz snimanje i analizu nastave
-Tipologija nastavnih sustava: predavačka, prikazivačka, problemska, mentorska, programirana, simulacijska i individualizirana nastava
-Uloga učitelja i učenika: prijelaz od poučavanja prema učenju, samostalnost u učenju i razvijanje kompetencija za cjeloživotno obrazovanje
-Učenje izvan škole: instrukcija, obuka i samoorganizirano učenje
-Suvremeni pristupi vrednovanju: sumativno, formativno i razvojno praćenje učeničkih postignuća
Oblici izvođenja nastave
-predavanja
-seminarski rad
-radionice i praktične vježbe
Povezanost ishoda učenja, nastavnih metoda i metoda vrednovanja
Nastavna metoda Aktivnosti studenta Ishod učenja Način vrednovanja
Predavanje, rad na teorijskim tekstovima analiza literature, rasprava, problemski zadaci interpretacija temeljnih pojmova, teorija i modela usmeni i pismeni ispit, praktični rad
Predavanje, tekstualna analiza (npr. Bloomova taksonomija) povezivanje kognitivnog, afektivnog i psihomotoričkog razvoja razlikovanje obrazovnih ciljeva i zadataka seminarski i praktični rad, ispit
Analiza nacionalnih i kurikularnih dokumenata (HNOS, HKO, NOK) analiza ciljeva, sadržaja, metoda i vrednovanja kritička analiza nastavnih programa i kurikularnih dokumenata praktični rad, ispit, sudjelovanje u nastavi
Studije slučaja i analiza prakse analiza primjera, metodičko oblikovanje osmišljavanje nastavnog sata primjenom prikladnih metoda seminarski rad, kontinuirana procjena
Analiza portfolija i radnih mapa operacionalizacija zadataka, individualni i skupni rad izrada materijala za samostalno učenje praktični zadaci, evaluacija uradaka
Predavanje i rasprava o vrednovanju rješavanje zadataka iz procjene postignuća opis tehnika ocjenjivanja u različitim nastavnim kontekstima pismeni i usmeni ispit, praktični rad
Rad na znanstvenim člancima i akcijskim istraživanjima osmišljavanje i provedba istraživačkog zadatka u grupi provedba jednostavnijeg istraživanja iz didaktike praktični rad, grupna evaluacija
Ishodi učenja:
  1. Interpretirati temeljne pojmove, teorije i modele didaktike
  2. Razlikovati obrazovne i funkcionalne zadatke nastave.
  3. Analizirati nastavni plan i program u kontekstu kurikularnog pristupa
  4. Osmisliti nastavni sat s primjenom prikladnih metoda.
  5. Izraditi materijal za samostalno učenje.
  6. Opisati tehnike procjenjivanja i ocjenjivanja postignuća učenika.
  7. Provesti jednostavniji istraživački zadatak iz didaktike.
Literatura:
  1. Didaktika: povijest, osnove, profiliranje, postupak;, Pranjić, M; Didaktika: povijest, osnove, profiliranje, postupak; Golden marketing - Tehnička knjiga - Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu (2005);, Pranjić, M., Golden marketing, 2005.
  2. Didaktika, Bognar, L., Matijević, M. (2005), Didaktika, Zagreb: Školska knjiga., Bognar, L., Marijević, M., Školska knjiga, 2005.
  3. Uvod u opću didaktiku, Kiper, H., Mischke, W. (2008), Uvod u opću didaktiku, Zagreb: Educa., Kiper, H., Mischke, W., Educa, 2008.
  4. Što je dobra nastava?, Meyer, H. (2005), Što je dobra nastava? Zagreb: Erudita., Meyer, H., Erudita, 2005.
  5. Nastava usmjerena na učenika: prinosi razvoju metodika nastavnih predmeta u srednjim školama, Matijević, M., Radovanović, D. (2011), Nastava usmjerena na učenika: prinosi razvoju metodika nastavnih predmeta u srednjim školama. Zagreb: Školske novine., Matijević, M., Radovanović, D., 2011.
Preporučena literatura:
  1. Didaktika i kurikulum, Cindrić, M., Miljković, D., Strugar, V. (2010), Didaktika i kurikulum. Zagreb : IEP-D2., Cindrić, M., Miljković, D., Strugar, V., IEP-D2, 2010.
  2. Didaktika razredne kvake, Meyer, H. (2002), Didaktika razredne kvake. Zagreb: Educa., Meyer, H., Educa, 2002.
  3. Projektno učenje, Munjiza, E., Peko, A., Sablić, M. (2007), Projektno učenje. Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Filozofski fakultet, Učiteljski fakultet, Munjiza, E., Peko, A., Sablić, M., Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, 2007.
  4. Kako uspješno učiti u timu, Klippert, H. (2001), Kako uspješno učiti u timu. Zagreb: Educa., Klippert, H, Educa, 2001.
  5. Uspješno učenje i poučavanje: psihologijski pristupi, Desforges, C. (2001), Uspješno učenje i poučavanje: psihologijski pristupi. Zagreb: Educa., Desforges, C., Educa, 2001.
  6. Revolucija u učenju, Dryden, G., Vos, J. (2001), Revolucija u učenju. Zagreb: Educa., Dryden, G., Vos, J., Educa, 2001.
  7. Humana škola : škola mišljenja na nov način : vježba praktičnog uma, Hentig, H. (1997), Humana škola : škola mišljenja na nov način : vježba praktičnog uma. Zagreb: Educa., Hentig, H., Educa, 1997.
  8. Didaktičke osnove nastave, Jelavić, F. (1995), Didaktičke osnove nastave. Jastrebarsko: Naklada Slap., Jelavić, F., Naklada Slap, 1995.
1. semestar
EDU(17065) Nastavnički modul - Obvezni kolegiji - Redovni studij - Filozofija
EDU(17065) Nastavnički modul - Obvezni kolegiji - Redovni studij - Hrvatski latinitet
EDU(17065) Nastavnički modul - Obvezni kolegiji - Redovni studij - Kroatologija
EDU(17065) Nastavnički modul - Obvezni kolegiji - Redovni studij - Povijest
PSI-dipl (4390): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni studij - Psihologija
EDU(17065) Nastavnički modul - Obvezni kolegiji - Redovni studij - Sociologija
DIPL(18141): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni smjer - Znanstveni
DIPL(18141): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni smjer - Znanstveni
DIPL(18141): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni smjer - Znanstveni

2. semestar Ne predaje se
PSI-dipl (4390): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni studij - Psihologija

3. semestar
PSI-dipl (4390): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni studij - Psihologija

4. semestar Ne predaje se
PSI-dipl (4390): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni studij - Psihologija
Termini konzultacija:
  • doc. dr. sc. Marjan Ninčević:

    Srijedom od 13 do 14 sati, soba br. 106

    Lokacija: 106

09/10/2020

Upis kolegija u sustavu za e-učenje Merlin

Poštovane kolegice i kolege, 

Podsjećam na obvezu upisa kolegija Didaktika u sustavu za e-učenje Merlin. Lozinka za upis e-kolegija je didaktika2020, a rok za upis 15. listopada 2020.

Doc.dr.sc. M. Ninčević

Popis obavijesti

Izbornik predmeta

Repozitorij

Repozitorij je prazan