Opcije pristupačnosti Pristupačnost

O nama

Hrvatski studiji kao sastavnica Sveučilišta u Zagrebu spadaju među tzv. „nastavna učilišta“ koji na svim svojim studijskim smjerovima (zasad izuzev komunikologije), uz mogućnost znanstvenog opredjeljenja, svojim studentima nudi i mogućnost nastavničke naobrazbe za one koji vide svoju budućnost kao djelatnici odgojno-obrazovnih ustanova.
Nakon donošenja Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi 2008. god., nastavnička naobrazba je usklađena prema propisima toga zakona po kojemu „poslove nastavnika predmetne nastave u srednjoj školi može obavljati osoba koja je završila diplomski sveučilišni studij odgovarajuće vrste i ima potrebne pedagoške kompetencije (čl. 105,7). Pod pedagoškim kompetencijama zakon predviđa znanja iz pedagogije, psihologije, didaktike i metodike sa sveukupnom opterećenošću od 60 ECTS (105,6). Ovakav koncept nastavničke naobrazbe je istovremeno usklađen i s  Bolonjskom reformom visokog obrazovanja ima li se u vidu Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. godine.
Nastavu izvodi i organizira Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu tako da je ona koncentrirana na jednom mjestu za sve studijske smjerove.
Kako bi izišli ususret sve većoj potražnji za nastavničkom naobrazbom, a u skladu s najnovijim zakonskim odredbama, Odjel za edukacijske znanosti i nastavničku naobrazbu Hrvatskih studija, osmislio je, a Senat Sveučilišta u Zagrebu 11. ožujka 2014. prihvatio program dodatne nastavničke naobrazbe (PPDMN) u svrhu stjecanja pedagoških kompetencija. Program je namijenjen svima koji žele raditi (ili već rade) u odgojno-obrazovnim ustanovama, a tijekom svoga studija nisu stekli tu naobrazbu, odnosno njihova matična ustanova im to nije mogla ponuditi. On je predviđen i za one koji osjećaju potrebu za cjeloživotnim školovanjem i dodatnom naobrazbom na tom području radili oni u obrazovnim ustanovama, nakladničkim kućama ili elektroničkim medijima. Više o programu vidi na: http://www.hrstud.unizg.hr/ppdmn.

09/04/2025

Prof. dr. sc. Neven Hrvatić održao uvodno izlaganje na Okruglom stolu: „Tko je moj bližnji“ i obilježavanju Svjetskog dana Roma u Varaždinu

U utorak, 8. travnja 2024. godine, održan je u Centru za mlade Varaždinske biskupije Okrugli stol: „Tko je moj bližnji“ otvoreni susret i dijalog u ozračju obilježavanja Svjetskog dana Roma.

Uvodna izlaganja na skupu održali su: vlč. Mišel Kovačević: “Crkvena briga za odgoj djece i mladih u ozračju nove evangelizacije”, prof. dr. sc. Neven Hrvatić s Odsjeka za odgojno-obrazovne znanosti Fakulteta hrvatskih studija: “Preobrazba romske zajednice putem odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj”, Kristina Čačić, magistra religiozne pedagogije i katehetike i voditeljica Centra sv. Ivan Krstitelj: U vrtlogu svakodnevnih odnosa: romske obitelji i Pastoralno-misijski centar Sveti Ivan Krstitelj i Maja Jurak, prof.: „Važnost logopedske intervencije u jezičnom poticanju djece s naglaskom na kompleksnost odgoja i obrazovanja unutar inojezične skupine - djece Roma-Bajaša”.

U svečanom dijelu programa sudjelovali su pjevački zbor „Zajednica ženska snaga“ i polaznici igraonice u sklopu Centra sv. Ivan Krstitelj: Lara Kalanjoš i Teo Balog.

U drugom dijelu susreta, u formi otvorenog dijaloga i izmjene profesionalnoga iskustva, sudjelovali su: Leonard Sakač, načelnik Policijske postaje Varaždin, Dijana Posavec, magistra socijalnog rada Hrvatskog zavoda za socijalni rad - područni ured Varaždin, Štefica Pavlić, dipl. soc. radnica Obiteljskog Centra - Područna služba Varaždinska, Valerija Đurasek, ravnateljica OŠ Petrijanec, Tanja Vuzem, ravnateljica Općinskog vrtića Cestica i voditeljica Centra Kristina Čačić.

U svojem je izlaganju profesor Neven Hrvatić posebno istaknuo ulogu Odbora za pastoral Roma - Hrvatske biskupske konferencije, koji uvažavanjem različitih pristupa, daje značajne poticaje u evangelizaciji romske nacionalne zajednice u Hrvatskoj, ali je i bitan čimbenik u području odgoja i obrazovanja - prema zajedničkom cilju: integriranju Roma u društvenu (vjersku) zajednicu.

Poseban je doprinos, u međukulturnom odgoju/dijalogu, i Romske odgojne zajednice kao specifičnog modela odgojne, vjerske i obrazovne djelatnosti koji se organizira za djecu Rome u Hrvatskoj.

Popis obavijesti