U okviru institucionalnoga projekta Fakulteta hrvatskih studija „Demografski, odgojno-obrazovni i kulturološki aspekti hrvatskoga iseljeništva u Italiji“, nastavnice Odsjeka za demografiju i hrvatsko iseljeništvo i Odsjeka za odgojno-obrazovne znanosti, doc. dr. sc. Monika Komušanac i izv. prof. dr. sc. Rona Bušljeta Kardum, boravile su u radnom posjetu Rimu od 11. do 15. listopada 2023. godine.
Tijekom svoga boravka nastavnice su posjetile Papinski hrvatski zavod Svetoga Jeronima u čijim se prostorijama održava Hrvatska dopunska nastava te je pritom održano nekoliko radnih sastanaka s učiteljicom, gospođom Anom Blajić koja od 2021. godine podučava djecu i mlade hrvatskih iseljenika u Rimu. U dogovoru s njome, zbog heterogenosti grupe učenika, priređena je dvojezična anketa (na hrvatskom i talijanskom jeziku) o sadržajima i aktivnostima nastave. Nastavnice su prisustvovale Hrvatskoj nastavi u nekoliko termina uz upoznavanje i druženje s učenicima koji su podijelili svoje dojmove o Hrvatskoj.
Uz suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja RH, u okviru znanstvenoga istraživanja provedena je i anketa o stavovima učitelja Hrvatske nastave u inozemstvu u svim nastavnim mjestima u Italiji, vezanim uz organizaciju nastave, demografske izazove, poticanje interesa među djecom za učenje hrvatskoga jezika i sl. Pored toga u tijeku je i analiza sadržaja dvojezičnoga časopisa „Insieme“ (Zajedno) koji izlazi od 1993. godine i koji je namijenjen očuvanju hrvatskoga identiteta i njegovanju hrvatskoga jezika i kulture u Italiji.
Također, usporedit će se i razina poznavanja hrvatskoga jezika, kulture, tradicije i identiteta među učenicima koji pohađaju Hrvatsku dopunsku nastavu u Rimu s već provedenim istraživanjima u drugim zemljama, kako bi se izdvojili zajednički izazovi, ali i specifičnosti pojedinih nastavnih mjesta (država). Navedene se aktivnosti vežu uz zaključke okrugloga stola „Izazovi Hrvatske nastave u inozemstvu“ kojega je u rujnu ove godine organizirala izv. prof. dr. sc. Rona Bušljeta Kardum na Fakultetu hrvatskih studija, a na kojemu je istaknuta važnost metodičke pripreme, interaktivnih didaktičko-nastavnih materijala te edukacijskih programa za učitelje Hrvatske nastave u inozemstvu.