Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Metodika nastave povijesti

Šifra: 53907
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Rona Bušljeta Kardum
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj je predmeta upoznati studenta s nastavom kao vrlo složenim sustavom posredovanja znanja i vještina na tri metodičke razine: a) razina nastavne metodike posredovat će teoriju nastave uopće, odnosno, općevažeća načela i postupke primjenjive unutar različitih predmeta i nastavnih situacija te složenog komunikacijskog odnosa nastavnika i učenika te nastavnog okruženja kao takvog; b) područna metodika kao suženija specifikacija nastavnih postupaka svojstvenih pojedinom području ili područjima (humanističke znanosti, društvene znanosti), c) predmetna metodika koncentrirana maksimalno na specifične sadržaje i ciljeve pojedinih nastavnih predmeta te adekvatne metodičke postupke.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. , Pranjić, M.; Nastavna metodika u riječi i slici; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu (2013), str. 600, , , .
Preporučena literatura:
  1. , Pranjić, M.; Didaktika; Golden Marketing (2005), str. 267-340, , , .
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Povijest
DIPL(18149): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni smjer - Znanstveni
DIPL(18149): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni smjer - Znanstveni
DIPL(18149): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni smjer - Znanstveni
Termini konzultacija:

04/05/2021

Materijali, upute i novi raspored izlaganja

Poštovane kolegice i poštovani kolege,

ostavila sam vam novi popis za izlaganja. Na popisu nisu studenti koji su prisustvovali predavanju izvan regularne nastave. Izlaganja trebate osmisliti i prezentirati tako da:

1. odaberete jednu temu iz Kurikuluma. 

2. izdvojite dio te teme koji biste prezentirali na jednom satu.

3. kod pripreme i prezentacije vodite računa u kojoj ste grupi (metoda i oblik) i to trebate uključiti u osmišljavanje nastavnoga sata. Dakle, ako ste u grupi frontalna nastava i rad s pisanim povijesnim izvorom tako trebate organizirati nastavni sat.

4. pazite na artikulaciju nastavnoga sata (uvod, razrada i vrednovanje).

5. vaša izlaganja ne trebaju trajati duže od 20 minuta jer ne trebate imati klasičan nastavni sat. Svrha je objasniti nam kako biste postavili temu za jedan nastavni sat (voditi se Kurikulumom), koje biste ishode ostvarili, što ste zamislili za uvod (motivacija), kako biste aktivirali učenike i kroz te aktivnosti ostvarili ishode učenja, koje biste koncepte ostvarili i kojim aktivnostima te kako biste provjerili ostvarenost postavljenih ishoda učenja.

6. pazite na način prezentacije i rada s izvorima znanja.

7. vaša izlaganja bi trebala biti popraćena PP prezentacijom kako bismo imali i prikaz tijeka vašeg sata.

Uz popis ostavila sam vam i dodatne materijale koji vam mogu pomoći. 

Sljedeći put ću ja govoriti o oblicima nastave i o načinu pisanja pripreme za nastavni sat, a onda ćete imati izlaganja prema rasporedu.

Srdačan pozdrav,

Rona Bušljeta Kardum

Popis obavijesti

Izbornik predmeta

Repozitorij