Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Didaktika

Šifra: 96487
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. dr. sc. Marjan Ninčević
Izvođači: doc. dr. sc. Marjan Ninčević - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi i zadaci kolegija
Cilj kolegija jest produbiti temeljne didaktičke spoznaje studenata s naglaskom na planiranje, organizaciju, izvedbu i vrednovanje nastavnog procesa. Poseban naglasak stavlja se na razvoj profesionalnih kompetencija za oblikovanje osobnog nastavničkog stila koji se temelji na primjeni suvremenih nastavnih metoda usmjerenih na poticanje kritičkoga mišljenja i reflektivne prakse.
Ishodi učenja
Po završetku kolegija studenti će biti osposobljeni za:
-točno tumačenje temeljnih didaktičkih pojmova, teorija, pravaca i modela;
-razlikovanje odgojnih, obrazovnih i funkcionalnih ciljeva nastave u svrhu poticanja cjelovitog razvoja učenika;
-analizu nastavnog plana i programa u skladu s kurikularnim pristupom i suvremenim tehnologijama u obrazovanju;
-osmišljavanje nastavnog sata primjenom metoda usmjerenih na kognitivno, metakognitivno i samoregulirano učenje;
-izradu obrazovnih materijala za samostalno učenje učenika;
-opis i usporedbu tehnika procjenjivanja i ocjenjivanja učeničkih postignuća u tradicionalnom i suvremenom kontekstu;
-provedbu jednostavnijih istraživačkih zadataka iz područja didaktike.
Sadržaj kolegija
-Temeljni pojmovi didaktike: odgoj, obrazovanje, nastava, edukacija, školovanje i njihova međusobna povezanost
-Nastava kao komunikacijski proces: verbalna i neverbalna komunikacija, interaktivnost, ciljevi i dinamika nastavne komunikacije
-Ciljevi i zadaće odgojno-obrazovnog procesa: svrhovitost obrazovanja, određivanje ciljeva prema taksonomijama, njihovo planiranje i praćenje
-Kurikulum i sadržajna utemeljenost nastave: nacionalni kurikulum, nastavne cjeline, planovi i programi, struktura i slijed sadržaja
-Organizacijski aspekti nastave: nastavne metode, strategije, tehnike, izvori, oblici rada (čelni, skupni, individualni, suradnički), projektna nastava
-Tijek nastavnog procesa: planiranje, izvođenje, vježbanje, ponavljanje i vrednovanje, uz snimanje i analizu nastave
-Tipologija nastavnih sustava: predavačka, prikazivačka, problemska, mentorska, programirana, simulacijska i individualizirana nastava
-Uloga učitelja i učenika: prijelaz od poučavanja prema učenju, samostalnost u učenju i razvijanje kompetencija za cjeloživotno obrazovanje
-Učenje izvan škole: instrukcija, obuka i samoorganizirano učenje
-Suvremeni pristupi vrednovanju: sumativno, formativno i razvojno praćenje učeničkih postignuća
Oblici izvođenja nastave
-predavanja
-seminarski rad
-radionice i praktične vježbe
Povezanost ishoda učenja, nastavnih metoda i metoda vrednovanja
Nastavna metoda Aktivnosti studenta Ishod učenja Način vrednovanja
Predavanje, rad na teorijskim tekstovima analiza literature, rasprava, problemski zadaci interpretacija temeljnih pojmova, teorija i modela usmeni i pismeni ispit, praktični rad
Predavanje, tekstualna analiza (npr. Bloomova taksonomija) povezivanje kognitivnog, afektivnog i psihomotoričkog razvoja razlikovanje obrazovnih ciljeva i zadataka seminarski i praktični rad, ispit
Analiza nacionalnih i kurikularnih dokumenata (HNOS, HKO, NOK) analiza ciljeva, sadržaja, metoda i vrednovanja kritička analiza nastavnih programa i kurikularnih dokumenata praktični rad, ispit, sudjelovanje u nastavi
Studije slučaja i analiza prakse analiza primjera, metodičko oblikovanje osmišljavanje nastavnog sata primjenom prikladnih metoda seminarski rad, kontinuirana procjena
Analiza portfolija i radnih mapa operacionalizacija zadataka, individualni i skupni rad izrada materijala za samostalno učenje praktični zadaci, evaluacija uradaka
Predavanje i rasprava o vrednovanju rješavanje zadataka iz procjene postignuća opis tehnika ocjenjivanja u različitim nastavnim kontekstima pismeni i usmeni ispit, praktični rad
Rad na znanstvenim člancima i akcijskim istraživanjima osmišljavanje i provedba istraživačkog zadatka u grupi provedba jednostavnijeg istraživanja iz didaktike praktični rad, grupna evaluacija
Ishodi učenja:
  1. Interpretirati temeljne pojmove, teorije i modele didaktike
  2. Razlikovati obrazovne i funkcionalne zadatke nastave.
  3. Analizirati nastavni plan i program u kontekstu kurikularnog pristupa
  4. Osmisliti nastavni sat s primjenom prikladnih metoda.
  5. Izraditi materijal za samostalno učenje.
  6. Opisati tehnike procjenjivanja i ocjenjivanja postignuća učenika.
  7. Provesti jednostavniji istraživački zadatak iz didaktike.
Literatura:
  1. Didaktika: povijest, osnove, profiliranje, postupak;, Pranjić, M; Didaktika: povijest, osnove, profiliranje, postupak; Golden marketing - Tehnička knjiga - Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu (2005);, Pranjić, M., Golden marketing, 2005.
  2. Didaktika, Bognar, L., Matijević, M. (2005), Didaktika, Zagreb: Školska knjiga., Bognar, L., Marijević, M., Školska knjiga, 2005.
  3. Uvod u opću didaktiku, Kiper, H., Mischke, W. (2008), Uvod u opću didaktiku, Zagreb: Educa., Kiper, H., Mischke, W., Educa, 2008.
  4. Što je dobra nastava?, Meyer, H. (2005), Što je dobra nastava? Zagreb: Erudita., Meyer, H., Erudita, 2005.
  5. Nastava usmjerena na učenika: prinosi razvoju metodika nastavnih predmeta u srednjim školama, Matijević, M., Radovanović, D. (2011), Nastava usmjerena na učenika: prinosi razvoju metodika nastavnih predmeta u srednjim školama. Zagreb: Školske novine., Matijević, M., Radovanović, D., 2011.
Preporučena literatura:
  1. Didaktika i kurikulum, Cindrić, M., Miljković, D., Strugar, V. (2010), Didaktika i kurikulum. Zagreb : IEP-D2., Cindrić, M., Miljković, D., Strugar, V., IEP-D2, 2010.
  2. Didaktika razredne kvake, Meyer, H. (2002), Didaktika razredne kvake. Zagreb: Educa., Meyer, H., Educa, 2002.
  3. Projektno učenje, Munjiza, E., Peko, A., Sablić, M. (2007), Projektno učenje. Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Filozofski fakultet, Učiteljski fakultet, Munjiza, E., Peko, A., Sablić, M., Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, 2007.
  4. Kako uspješno učiti u timu, Klippert, H. (2001), Kako uspješno učiti u timu. Zagreb: Educa., Klippert, H, Educa, 2001.
  5. Uspješno učenje i poučavanje: psihologijski pristupi, Desforges, C. (2001), Uspješno učenje i poučavanje: psihologijski pristupi. Zagreb: Educa., Desforges, C., Educa, 2001.
  6. Revolucija u učenju, Dryden, G., Vos, J. (2001), Revolucija u učenju. Zagreb: Educa., Dryden, G., Vos, J., Educa, 2001.
  7. Humana škola : škola mišljenja na nov način : vježba praktičnog uma, Hentig, H. (1997), Humana škola : škola mišljenja na nov način : vježba praktičnog uma. Zagreb: Educa., Hentig, H., Educa, 1997.
  8. Didaktičke osnove nastave, Jelavić, F. (1995), Didaktičke osnove nastave. Jastrebarsko: Naklada Slap., Jelavić, F., Naklada Slap, 1995.
1. semestar
EDU(17065) Nastavnički modul - Obvezni kolegiji - Redovni studij - Filozofija
EDU(17065) Nastavnički modul - Obvezni kolegiji - Redovni studij - Hrvatski latinitet
EDU(17065) Nastavnički modul - Obvezni kolegiji - Redovni studij - Kroatologija
EDU(17065) Nastavnički modul - Obvezni kolegiji - Redovni studij - Povijest
PSI-dipl (4390): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni studij - Psihologija
EDU(17065) Nastavnički modul - Obvezni kolegiji - Redovni studij - Sociologija
DIPL(18141): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni smjer - Znanstveni
DIPL(18141): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni smjer - Znanstveni
DIPL(18141): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni smjer - Znanstveni

2. semestar Ne predaje se
PSI-dipl (4390): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni studij - Psihologija

3. semestar
PSI-dipl (4390): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni studij - Psihologija

4. semestar Ne predaje se
PSI-dipl (4390): Izborno (NASTAVNIČKI MODUL) - Redovni studij - Psihologija
Termini konzultacija:
  • doc. dr. sc. Marjan Ninčević:

    Srijedom od 13 do 14 sati, soba br. 106

    Lokacija: 106

10/10/2016

Didaktika

Drage koelgice i kolege koji u ovom semestru slušate kolegij Didaktika, ponuđena su vam tri termina kod tri profesora: 
utorkom od 9.35 do 11 Ninčević; srijedom od 11.10 do 12.40 Pranjić; četvrtkom od 14.20 do 15.50 Hajdin. Pokušajte se rasporediti tako da vas bude podjednako kod svakog nastavnika, tj. u grupi ne može biti više od 33 studenta. Dodatni termini, za seminare ako bude potrebno, bit će dogovreni na prvom susretu, zato je važno da kod odabira profesora dođete na njegov prvi termin: Ninčević-utorak, Pranjić-srijeda, Hajdin-četvrtak.

Oni koji će didaktiku slušati kod doc. Ninčevića trebaju se prijaviti na kolegij i putem Merlina. Za prijavu putem Merlina treba vam vaš ADI identitet te ova lozinka: hrstuddidaktika.

Srdačno vas pozdravljam i želim uspješnu ovu akademsku godinu.

M. Ninčević

Popis obavijesti

Izbornik predmeta

Repozitorij

Repozitorij je prazan